First impressions - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rachelle Cals - WaarBenJij.nu First impressions - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rachelle Cals - WaarBenJij.nu

First impressions

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

19 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal,

Een week geleden begon mijn reis naar Zuid-Afrika. Het is ongelofelijk hoe snel de tijd gaat maar vooral hoe snel ik wen aan dit leven.

Na een lange reis kwamen we aan in Johannesburg. Hier kwam de huisbaas ons ophalen, we kregen meteen een tour door Pretoria en omstreken. Dit was erg fijn want daddy Moustache (zo noemen we de huisbaas) weet ontzettend veel over de geschiedenis en de omgeving. Eenmaal aangekomen in de wijk Brooklyn waar ons fijne huis staat kon het uitpakken beginnen. Het huis is echt geweldig! Buiten is een grote overkapping met lounge sets en een zwembad. Binnen is er een grote leef keuken, woonkamer en mijn kamer is klein maar fijn. Niet zoals die van Lieke, groot maar idioot. Verder zijn er allemaal leuke mensen over de hele wereld die hier wonen.

De eerste paar dagen hebben we eerst wat praktische zaken geregeld zoals een sim kaart regelen weten waar de supermarkt ligt en een auto huren. We hebben een Nissan Amira fel blauw en automaat. Dit hebben we wel nodig want buiten dat we links rijden is het verkeer heel druk en ongeregeld. Tot nu toe gaat het rijden bij ons allemaal goed.

Vrijdag hadden Suzan en ik een afspraak met onze stagebegeleider, ze is ontzettend aardig en is heel enthousiast. Verder zijn we die dag naar Mainlymall gegaan, mijn god wat een ding! Het was denk ik 30 x groter dan het Corio centrum. Zaterdag zijn we samen met een Zuid-Afrikaanse naar het centrum gegaan. Dit was een groot verschil met waar ik woon. In het centrum is het verschil tussen arm en rijk heel goed te zien en ook de nasleur van de Apartheid. Verder zijn we naar de dierentuin geweest wat echt de moeite waard was.
In de middag zijn we naar een rugby wedstrijd geweest, Zuid-Afrika tegen Argentinië. Nadat Zuid-Afrika had gewonnen was het feest in de stad, dus zijn we goed op stap gegaan wat erg leuk was. Hier doen ze nog aan stijldansen, genaamd Langearm. Erg leuk om eens op deze manier te dansen.
Zondag zijn we gaan mountainbiken door Groenkloof. Dit is een nationaal park in de buurt van Pretoria. We hebben zebra’s, struisvogels en een giraffe gezien op maar een paar meter afstand.
Maandag begon onze stage. Suzan en ik moeten elke dag 45 km rijden naar Rayton. Dit is een klein dorpje in the middle of no where. We zijn erg leuk opgevangen door onze collega’s en er zijn veel mogelijkheden wat we kunnen doen. Wel zijn de verschillen groot met de manier waarop in Nederland gewerkt wordt. De faciliteiten die ik ken van Nederland zijn erg ver te zoeken, wel hebben ze ongelofelijk veel passie voor hun werk wat erg mooi is om te zien.

Ik vermaak me hier dus prima en verveel me geen moment.

Veel liefs vanuit het zonnige maar soms ook koude Zuid-Afrika

P.S. Foto's komen eraan.

  • 19 Augustus 2014 - 18:43

    Mariannw:

    Fantastisch meid dat het zo goed gaat .Hou ons maar op de hoogte xxxx

  • 19 Augustus 2014 - 18:53

    Levin De Koster Sr.:

    He meid, een heel mooi verslag van je 1e indrukken. Ben inderdaad benieuwd naar de foto's vooral van daddy Moustache. Zal toch niet zo'n zeiksnor zijn....? Geniet van alle indrukken en realiseer je dat het niet overal zo goed geregeld is als in Nederland. Omgaan met beperkingen is vaak veel mooier en dankbaar dan als alles gladjes verloopt. Ook daar geldt; DIM ipv DIP (Denken in mogelijkheden in plaats van Denken in problemen).
    Veel succes en tot het volgende verslag.........

  • 19 Augustus 2014 - 18:54

    Joyce:

    Super leuk om jouw verhaal nu te lezen!
    Tip; ga eens lunchen bij the blues frame, erg leuk zitten daar en goed eten!
    Veel plezier daar en geniet! Ik ga je verhalen zeker volgen :)

  • 19 Augustus 2014 - 18:55

    Joyce:

    THE blue crane bedoelde ik ;)

  • 19 Augustus 2014 - 19:03

    Wendy R. :

    Hey Rach!

    Mooi verhaal:) en wow, wat heb je al veel gedaan in 1 week! Je hebt zelfs een zwembad!!!! Haha heerlijk. Geniet xx

  • 19 Augustus 2014 - 19:19

    Lieke M.:

    Hee rachelle

    We, Anja en ik, hebben genoten van je verhaal! Heel indrukwekkend wat je allemaal al gezien en gedaan hebt. We wensen je nog veel succes en vooral veel plezier. Geniet van het zwembad want hier is het weer niet al te best!

    Groetjes,

    Anja en Lieke

  • 19 Augustus 2014 - 19:32

    Judith Cals:

    Hee Rachelle, heel leuk verhaal! Je hebt het goed geregeld met je zwembad in de tuin :). Veel plezier! X

  • 19 Augustus 2014 - 20:44

    Jeanine Cals:

    Mooi verhaal van mooie indrukken. Veel plezier

  • 19 Augustus 2014 - 20:56

    Irma:

    Hoi lieve meid!

    Wat een leuke eerste verhalen, ik verheug me nu al op je volgend verslag ;-)
    Fijn dat je het nu al zo naar je zin hebt, dat beloofd wat de komende maandjes.
    Geniet maar fijn & doe voorzichtig.

    Onvergetelijke ervaring!!

    Liefs Irma

  • 19 Augustus 2014 - 22:36

    Marijke Cronenberg:

    Geweldig geniet er van en maak er een mooie stage maar vooral levenservaring van.

  • 19 Augustus 2014 - 23:06

    Gwen:

    Hey Rachelle, super leuk om te lezen, maar wat krijg ik er heimwee van. Geniet echt van elk moment, voor je t weet is t voorbij.
    Snel eens skype als Tertius daar is, wil m wel weer s zien haha hoe is het met zijn vrouw en lieve kids?
    Geniet geniet geniet. Ik ga je volgen! X

  • 20 Augustus 2014 - 09:06

    Mark Palm:

    Heey rachelle

    Klinkt geweldig. Bis Dich neet aant vervelen lees ich.
    Geneet ervan.

    Groetjes mark

  • 21 Augustus 2014 - 12:15

    Helmi:

    Hey Rachelle, wat een leuk verslag van jou/jullie eerste week in Pretoria. Heel veel plezier en werkpret. Ik zal je blijven volgen, dus tot het volgende stabeverslag. Groetjes Helmi

  • 23 Augustus 2014 - 18:51

    Rian :

    Wat leuk om te lezen! Geniet ervan! Liefs Rian

  • 28 Augustus 2014 - 21:17

    Opa En Oma:

    Hallo meisje fijn dat je het zo goed getroffen hebt. Wij dachten toch dat het meer een hutje zou zijn, verkeerd gedacht haha. Nu we de leuke foto's hebben gezien, zijn we gerust getseld. Veel plezier met werken en het grote avontuur. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachelle

Hallo allemaal, Via deze blog kunnen jullie mijn avontuur in Zuid-Afrika volgen.

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 625
Totaal aantal bezoekers 6204

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 23 December 2014

Zuid-Afrika reis

Landen bezocht: