Living the time of my life! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rachelle Cals - WaarBenJij.nu Living the time of my life! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rachelle Cals - WaarBenJij.nu

Living the time of my life!

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

13 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal,

Het is alweer een aantal weken geleden dat ik iets van me heb laten horen. Ik zal deze keer iets meer over stage vertellen zodat jullie allemaal geloven dat ik echt werk.

Suzan en ik zijn druk bezig om een protocol voor Qumi Homes te maken zodat ze beter weten wat ze moeten doen in een medische situatie. Dit kan variëren van een noodsituatie tot een ‘normale’ oorontsteking. Het is een hele uitdaging omdat het gezondheidssysteem anders is dan in Nederland. Hier is een verschil tussen privé ziekenhuizen en overheidsziekenhuizen, daarbij is er nog een verschil welke afdeling binnen welk ziekenhuis is. Om hier achter te komen hebben we verschillende ziekenhuizen bezocht. Dit was super om te doen, we werden overal heel vriendelijk ontvangen en ze namen veel tijd voor ons. Het was best een shock om te zien dat er zoveel verschil zit tussen de privé en overheidsziekenhuizen. Op dit moment zijn we bezig om alle info uit te pluizen en het in een logisch systeem neer te zetten. Tot nu toe gaat dit heel goed en zijn ze op stage erg tevreden. Het is ontzettend leuk om te doen want op deze manier komen we veel culturele verschillen tegen.

Hoe leuk het werk ook is, de weekenden zijn natuurlijk net iets leuker. We zijn drie weekenden geleden naar een Afrikaanse boerderij geweest. Dan kun je denken in Nederland hebben we die ook maar toch was het echt een geweldig weekend! We sliepen op een mooie boerderij met 5000 hectare grond (dit is hier gemiddeld!). We hebben achterin het bakkie door de velden gereden, de Melkweg gespot, 5 km run door een natuur gebied gedaan, veel verschillende dieren gespot, kalfjes en lammetjes eten gegeven, op springhazen gejaagd en heerlijk gegeten. De gastvrijheid wat ik daar ervaren heb was ongekend, ongelofelijk hoe lief en warm de mensen hier zijn!

Vorige week hebben we het iets rustiger aangedaan. Op vrijdag waren we naar een markt geweest met wijnproeven en hij proefde goed! Ook hadden ze op deze markt oer Hollandse Kroketten! Zaterdag zijn we naar een Deep House festival in de buurt van Johannesburg geweest. Het was een klein festival met veel verschillen in vergelijking met Nederland. Zondagmiddag zijn we naar Arts on Main market geweest in Johannesburg. Dit is een markt met eet kramen en spulletjes van Afrika, erg leuke sfeer en heerlijk eten. ’s Middags en ’s avonds ging het feest los op het dakterras. Alleen maar Latin muziek en een poging doen om met de heupen te dansen. Na dit ‘feest’ weekend waren we maandag weer fris en fruitig aan het werk.

Afgelopen weekend zijn we naar de Blyde River Canyon geweest. Dit is de tweede grootste canyon van de wereld maar wel de groenste. Na weer een trip van ongeveer 5 uur kwamen we aan in het hostel wat er prima uitzag. Helaas was het weer ontzettend mistig waardoor we het hele weekend vrij weinig hebben gezien van de canyon. Wel hebben we Potholes gezien, dit zijn holes wat door de rivier gecreëerd is, hier hebben we als een paar kleine kinderen gespeeld. Buiten het weer hebben we dus een leuk weekend gehad.

Ik realiseer me dat ik al op de helft van mijn trip zit en dat pap en mam al over een kleine twee weken hier zijn. De tijd gaat echt verschrikkelijk snel dus ik geniet zoveel ik kan.

Veel liefs!

• 13 Oktober 2014 - 18:44

Marianne:

Meisje gewoon fsntastisch eigenlijk een beetje jaloers en zo fijn dat jullie zoveel doe.n in de weejenden xxcc

• 15 Oktober 2014 - 21:49

Wendy Roberts:

Rach, alwéér een verhaal met ongelooflijk veel en mooie ervaringen. Gaat snel he! Dus inderdaad GENIETEN!

• 26 Oktober 2014 - 04:07

Carolien Loots:

Hoi Rachelle,
    Mooie ervaringen en leuk je zo te blijven volgen.
    Heel veel groeten vanuit Orbisland