Vier fantastische dagen met pap en mam en nog veel - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rachelle Cals - WaarBenJij.nu Vier fantastische dagen met pap en mam en nog veel - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rachelle Cals - WaarBenJij.nu

Vier fantastische dagen met pap en mam en nog veel

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

28 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal,

Ik zal eerst beginnen met het ‘en nog veel meer’ stuk en daarna afsluiten met het bezoekje van pap en mam.

Twee weken geleden ben ik met de andere meiden van verpleegkunde mee gegaan naar hun stage voor een zo geheten outreach. Dit wilt zeggen dat je ’s avonds de straat op gaat om te kijken waar daklozen zijn om ze van eten te voorzien en een praatje te maken om te pijlen hoe het met ze gaat. We gingen met een out bakkie en een mega grote ketel soep en brood de straat op. Hier hebben we ongeveer 100 man eten gegeven en verschillende levensverhalen gehoord. De indrukken waren erg heftig en we realiseerde ons weer goed hoe groot het verschil is tussen arm en rijk en hoe goed we het hebben in Nederland. Verder hebben we in deze week nog eens meegedaan aan de pub quiz en zijn we op stap geweest. In het weekend zijn we naar het Apartheid museum in Johannesbrug geweest. Dit was erg indrukwekkend en sloot dan ook goed aan bij wat we gezien hebben tijdens de out reache. ’s Avonds zijn we naar een kerk geweest omdat we eens wilde meemaken hoe het hier gaat en ik kan vertellen dat niks het zelfde is! Er werd veel gezongen en voor de rest leek het voor mij meer op een college, gegeven door jonge mensen.

De week erna hadden we bezoek van Hilde, onze supervisor vanuit Nederland. Maandag kwam ze met Suzan en mij mee naar stage om een kijkje te nemen hoe het gaat. Nadat we met een tevreden gevoel weg gingen vroeg ze of het niet mogelijk was om naar Kruger National Park te gaan, dus hebben we snel een grote auto geregeld (Dodge nog iets) en een hostel. Dinsdag ochtend vertrokken we naar Kruger waar we veel dieren hebben gezien, helaas niet the big 5, maar we hadden een geweldige dag! Woensdag zijn we opnieuw naar de Blyde River Canyon geweest, dit keer was het weer beter en kon het Kloofen door gaan. Dit is hikken en van rotsen afspringen. Het was geweldig om een hele middag in deze prachtige natuur te zijn!

Donderdag was het dan zover, pap en mam waren veilig aangekomen in hun Lodge. Na een emotioneel wederzien heb ik ze meegenomen naar de Brooklynmall waar we geluncht hebben en veel gekletst. In de middag zijn we naar de Union buildings geweest wat ze erg mooi vonden. ’s Avonds vierde ik mijn verjaardag bij Friends, hier hebben ze meteen iedereen ontmoet met wie ik samenwoon. Na een fantastisch feest ben ik ze vrijdag ochtend gaan halen om naar stage te gaan. Beiden vonden dit erg indrukwekkend om te zien hoe hier de faciliteiten zijn maar tegelijkertijd hoe gelukkig de mensen zijn. Na dit mooie bezoek zijn we door gereden naar Cullinan, hier ligt de 3de grootste diamant mijn van de wereld. We kregen een rondleiding wat erg interessant was om te zien hoe ze te werk gaan.’s Avonds zijn we gaan uiteten met de meiden, Hilde, Agnes en pap en mam wat een gezellige avond was. Zaterdag hebben we ervoor gekozen om het rustig aan te doen, we zijn naar de Hazelwood market geweest waar we heerlijk hebben gegeten en ’s middags bij een barretje wat gedronken. ’s Avonds hebben we met een groep gekookt in het huis, tijdens het eten starten het regenseizoen. Een flinke regenbui die de hele avond en nacht heeft geduurd met heftige onweer. Pap en mam hadden dit totaal niet verwacht, ze dachten alleen maar zon te zien. Zondag was het nog steeds bewolkt en wat frisser dus zijn we naar Rietvleidam geweest, dit is een National Park wat in Pretoria ligt. Hier hebben we neushorens, antilopen, gazelle, bizons, zebra’s en nog heel veel vogels gezien. Aangezien ze maandag ochtend de vlucht naar Kaapstad hadden was het afscheid al op zondag avond. We zijn gaan uiteten en daarna waren de vier dagen alweer voorbij. Na een aantal dikke knuffels en wat tranen kan ik zeggen dat het echt fantastisch was dat ze hier zijn geweest!

Veel liefs en tot mijn volgende blog!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


  • 28 Oktober 2014 - 12:11

    Wendy Roberts:

    <3

  • 28 Oktober 2014 - 13:06

    Judith Cals:

    Hee Rachelle,

    Wat een leuk verhaal weer!! En fantastisch natuurlijk dat pap en mam zijn langs geweest. :) x

  • 28 Oktober 2014 - 16:08

    Marianne:

    Och meid wat een fijn verslag weer
    Ik kijk altijd uit naar jouw verhaal .nu gaat de tijd snel geniet er nog maar heel veel van xxxx

  • 09 November 2014 - 15:14

    Jeanine Cals:

    Ja, het waren heerlijke dagen. Heerlijk om te mogen meemaken.

  • 09 November 2014 - 16:21

    Ine Schiffelers:

    Hoi Rachelle, ik heb genoten van je reisverhalen. Zo lijkt het of we ook een beetje erbij zijn haha.
    Je hebt daar een geweldige leuke en leerzame stage. En je wordt er zeker weer met beide benen op de grond gezet. Geniet er nog maar van. Groetjes Ine

  • 17 November 2014 - 17:25

    Wieteke:

    Hey Rachelle,
    Leuk om al je verhalen te lezen. Het doet mij weer denken aan de mooie tijd die ik daar gehad heb.
    Het zijn mooie reizen, die je veel leren en die je nooit meer gaat vergeten.
    Ik wens je nog veel plezier.
    Groetjes vanuit Orbis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachelle

Hallo allemaal, Via deze blog kunnen jullie mijn avontuur in Zuid-Afrika volgen.

Actief sinds 09 Aug. 2014
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 6224

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 23 December 2014

Zuid-Afrika reis

Landen bezocht: