All the good things come to an end - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rachelle Cals - WaarBenJij.nu All the good things come to an end - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rachelle Cals - WaarBenJij.nu

All the good things come to an end

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

22 November 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hier ben ik dan voor de laatste keer vanuit mijn kamertje in Pretoria. De tijd is omgevlogen met als gevolg dat dit het laatste weekend in Pretoria is. Maandag starten we met onze vier weken durende roadtrip die uiteindelijk zal leiden naar Cape Town.

Ik heb het de afgelopen tijd wat rustiger aangedaan, door de weeks gezellige avonden met de huisgenoten gehad en in het weekend veel marktjes bezocht en hier en daar een festival dus gewoon in Pretoria gebleven.

Afgelopen weekend zijn we met een hele groep huisgenoten naar Parys geweest, Dit is een klein plaatsje wat in de grootste krater van de wereld ligt. Op vrijdag avond kwamen we aan en meteen gingen we met een 4X4 de berg op om de prachtige zonsondergang te zien. Hierna hebben we lekker gegeten en de avond afgesloten bij het kampvuur met een heel leger insecten (nog nooit zoveel insecten in een keer gezien!) Zaterdag ochtend stond de skydiving op de planning maar het weer was niet zo goed dus besloten we om te gaan raften. De rivier was maar op een paar plaatsten wild dus voor mij leek het meer op een kanoën maar dan in een lompe bood. Wel was de omgeving ontzettend mooi dus ik heb met volle teugen genoten van de ochtend. In de middag liet het weer het wel toe om te gaan skydiven, er werd snel getekend voor je eigen leven en tweetallen gemaakt. Ik was samen met Suzan, we kregen wat instructies en werden naar het vliegveld gebracht. Daar stond een mega klein vliegtuig waar je net met zijn twee naast elkaar kon zitten en zonder deur! In het vliegtuig konden we al lekker genieten van het prachtige uitzicht en op drie km hoogte was het dan zover om uit het vliegtuig te springen en dat was natuurlijk GEWELDIG!!!! Een vrije val van 25 seconde met een snelheid van ongeveer 220km/h dit klinkt veel erger dan dat het is want het voelde als 2 seconde. Toen de parachute open ging was ik sprakeloos door het uitzicht, ik voelde me echt als een vogel. ’s Avonds hadden we een diner in een klein restaurantje in het centrum van Parys. Hier kregen we schapenstaart, ja een schaap heeft een staart met vlees, het is een typisch Zuid-Afrikaans gerecht wat ze alleen maar eten voor speciale momenten. We voelde ons vereert en weer besefte we hoe gastvrij de mensen hier zijn. Zondag ochtend stond voor sommige de skydiving op de planning daarna hebben we lekker genoten bij de rivier en het zwembad, na een heerlijk zondag zijn we weer huiswaarts gekeerd.

Afgelopen week was alweer de laatste week op stage. Dinsdag hadden we de eind presentatie voor alle huismoeders en het management team gehouden. De presentatie ging over het protocol wat we opgesteld hebben voor ongelukken en de meest voorkomende ziektes binnen Qumi Homes. De reacties van iedereen was overweldigend, de huismoeders waren zo blij met alle informatie en ze gaven aan veel geleerd te hebben. Ook Linda was erg tevreden over het werk wat we hebben gedaan, haar dankwoord zorgde voor wat natte oogjes. De rest van de week hebben we leuke dingen gedaan met de bewoners. Op donderdag was dan echt het afscheidsmoment daar, overdag alle bewoners doei gezegd en het management team en ’s avonds nog gaan uiteten met Linda en Chris, haar man. Op deze manier hebben we de geweldige stage bij Qumi Homes goed afgesloten en kunnen Suzan en ik heel tevreden zijn met het eind resultaat wat we hebben neergezet.

Vandaag was de Color Run in Pretoria wat een kleurrijk feest was, het duurde alleen een paar uur om de rotzooi er weer af te krijgen. Vanavond houden we onze farewell party voor met alle huisgenoten om de geweldige tijd hier goed af te sluiten.

Veel liefs en tot over een maand in het koude Nederland.

P.S de foto's komen eraan.

• 22 November 2014 - 16:34

Rhodé:

Ga jullie missen!

• 22 November 2014 - 20:15

Lily:

Goed gedaan Rachelle, geniet van de laatste weken, ben wel voorzichtig! X Lily

• 22 November 2014 - 21:47

Marianne:

Meisje wat ben ik trots op je dat je dit hebr mogen meemaken en dat je het volgens.mij tot zo een goed einde hebt mogen afsluiten . Boh wat iets geweldigs .Nu nog wat gaan genieten van een vak ..Maar genoten heb je al .Dikke kus .xx

• 23 November 2014 - 00:46

Jeanine Cals:

Wat stom van me dat ik dit altijd later lees.
    Weer een mooi verslag schat, shit he dat ook aan dit mooie gebeuren een einde komt. Inclusief helaas het afscheid nemen.
    Tot straks, veel plezier vanavond.
    Dikke kus mama

• 24 November 2014 - 11:15

Rik:

Raschhh...klinkt zo mooi allemaal..wat heb je toch een leventje daar.
    Nog heel veel plezier de laatste maand en geniet ervan!
    tot snell Rasch en inderdaad, warm is het hier zeker niet hihi

kuss,
    Lieke, Jolein en Rik

• 26 November 2014 - 14:46

Bo:

Wauw Rach wat is dat snel gegaan! Zo hebben we het over dat stomme visum en zo is het alweer bijna voorbij. Superleuk om te lezen dat je een toptijd gehad hebt en dat skydiven! Hoe vet is dat!:D

Geniet er nog even van en veel plezier tijdens de roadtrip! Tot snel :)

Xx