Weekendjes weg - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rachelle Cals - WaarBenJij.nu Weekendjes weg - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Rachelle Cals - WaarBenJij.nu

Weekendjes weg

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

22 September 2014 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vorig weekend zijn we naar Mozambique geweest. Geen idee wat ik door kon verwachten maar het was geweldig! Donderdag zijn we begonnen aan onze 10 uur durende road trip naar de grens van Mozambique. De auto hebben we in Zuid-Afrika laten staan omdat de wegen in Mozambique van zand zijn. Na een lange maar leuke reis waren we aangekomen in ons hostel in Ponta du Our. Het is een klein dorpje met witte standen en blauwe zee. Op vrijdag hebben we vooral de omgeving verkend en wat slaap gepakt op het strand. ’s Avonds heeft Enzo, jongen van het hostel, ons meegenomen naar een lokale eettent. Het zag er totaal niet gezellig uit, TL licht, lelijke tuinstoelen en een keuken wat denk ik uit 1930 kwam. Maar het eten was ongelofelijk lekker! Op zaterdag werden we opgehaald om onze eerste Duik te gaan maken. Eerst theoretische uitleg en daarna oefenen in het zwembad. Toen iedereen alle handelingen onder de knie had konden we naar de Indische Oceaan. We zijn 14 meter diep gedoken waar we 40 minuten bleven, we hebben prachtige vissen en veel koraal gezien. Het was een geweldige ervaring waardoor ik nu een duik brevet wil gaan halen. ’s Avonds had onze vriend Enzo een braai gemaakt met weer heerlijk vis. Nadat we gezellig om het kampvuur hadden gezeten gingen we vroeg naar bed. Zondag werden we om 6.30u bij het dolfijnen centrum verwacht. Weer gingen we de zee in met een speedboot opzoek naar wilde dolfijnen. Al snel kwamen we walvissen tegen en niet veel later heel veel dolfijnen. Helaas waren de dolfijnen aan het slapen waardoor ze geen interesse in de mens hadden. Wel mochten we gaan snorkelen, al snel zwommen ongeveer 15 dolfijnen vlak onder mij. Mijn kleine meisjes droom is toch wel een beetje in vervulling gegaan. Zondag zijn we helemaal tevreden en gelukkig weer begonnen aan onze reis terug naar Pretoria aangezien iedereen op maandag weer moest werken.

Afgelopen weekend zijn we naar Magaliesberg geweest waar we zijn gaan tokkelen. We hebben ongeveer een kilometer door de lucht afgelegd. De natuur en rust was prachtig! Daarna zijn we doorgeregen naar ons hostel. Bij aankomst kwamen we er achter dat er een verjaardagsfeest aan de gang was en we werden vriendelijk uitgenodigd om ook te komen. Het was een black party waar veel gedanst werd. Wij droge Hollanders stonden dus weer goed voorschut. ’s Avonds zijn we naar Sun City geweest, ze zeiden dat het Las Vegas maar dan in Zuid-Afrika was. Dit viel helaas een beetje tegen want het Casino in Valkenburg vond ik mooier. Wel hebben we hier en daar wat gegokt en er een leuke avond van gemaakt. Op zondag zouden we eigenlijk weer naar Sun City gaan omdat daar een neppe zee en een soort van water park moet zijn. Het weer was niet zo goed waardoor we hebben gekozen voor Pilannesburg. Dit is een nationaal park net als Kruger, alleen vele male kleiner. Helaas hebben we niet de Big 5 kunnen spotten maar wel veel andere mooie dieren gezien en genoten van de prachtige natuur. Terug in Pretoria hebben we het weekend afgesloten met een baaie lekkere afrikaanse vlees schotel.

P.S Ik zal toch nog maar even vermelden dat ik gewoon 32 uur per week werk maar dat ik mijn weekend zeer productief benut.

Veel liefs

• 22 September 2014 - 19:58

Lily:

Wederom benijdenswaardig!

• 22 September 2014 - 23:26

Jeanine Cals:

Je maakt er echt een feestje van. Weer een wens uitgekomen, zwemmen met dolfijnen. Op naar de volgende, alleen weet ik het nu even niet meer. Die andere was inderdaad een jarenlange Wens.8

• 24 September 2014 - 13:34

Marianne:

Meisje gewoon geweldig en wat ziet het er allemaal mooi uit .goed dat je eralles uit haalt van deze reis wat mogelijk is xxxx je een beetje jaloerse tante hihi